LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

lördag 3 september 2011

WILLOWBROOK MALL WITH THE JERSEY GIRLS

Dåligt med bloggande på sistone, jag vet! Men har inte haft speciellt mycket att skriva om förutom hur mycket jag saknar mina vänner och min familj, vill ha dom här hos mig.. Det har varit en vecka med mycket tankar och även fast jag trivs sjukt bra här känns det jobbigt utan mina vänner vid min sida.
Man är så himla van att bara kunna skicka iväg ett sms och sen ses 10 minuter senare, eller bara ringa upp och prata i flera timmar, men det funkar inte så nu. Det är mycket planering bakom en Skypedejt med allt från tidsskillnader till att faktiskt hitta en tid som passar bra för båda två.
Det är jobbigt att inte kunna ringa upp mina vänner när som helst, var som helst, men det är för att jag fortfarande är van vid det och jag vet att det kommer kännas bättre med tiden!
Idag har jag i alla fall träffat en hel hög med andra aupairer som bor här i närheten. Nancy hämtade upp mig vid 1pm och sen åkte vi till Willowbrook Mall för lite shopping med Ana, Luana, Monica, Alejandra och Anira :)
Efter mallet åkte vi förbi Stop & Shop och nån liquor store sen åkte vi vidare till Alejandra där vi chillade, dansade lite och drack svinstarka Caipirinhas (drinkar som består av ett glas vodka med en mosad lime och is i.. hahaha). Vi hade en sjukt rolig dag och kväll i alla fall, och jag kan konstatera att mina spanskakunskaper sattes på prov rejält!
Caipirinha, lite god, mycket stark!
Thanks for a nice day giiiiiiiiiiiirls :)


/ Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar