LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

söndag 1 januari 2012

HERE WE GO

Nej men om man skulle försöka sig på det här med bloggandet igen dååååååå!
Börjar med julen som var, eftersom jag inte skrivit nåt om den än :)
Julafton
Ingen snö på julafton tog bort julkänslan en hel del, men som tur var (hehe) hade dom ingen snö hemma heller - så då känns det lite bättre!
På förmiddagen hände inte nånting direkt, vi tog det lugnt och jag skypade med min fina familj som gjorde sig i ordning för att åka bort till mina kusiner samtidigt som dom kollade på Kalle Anka :)
Under eftermiddagen hjälpte jag till att fixa lite här hemma och på kvällen kom Mimi och Dick (mormor och morfar), Lisa, John, Brian och Mark (moster med familj) och Jim, Mary, Luke, Diana, Joseph och Liam (morbror med familj) hit för att fira jul och äta middag.
Jag fick lite fina julklappar - vilket jag verkligen inte förväntat mig så det var jättekul! Jag gav alla familjer varsin plåtburk från Ikea med hemmagjord kola och knäck, sen fick mormorn och morfarn glögg och en påse med russin/mandlar!
Vi åt en massa god mat (svenska köttbullar - YAY!), dom dukade upp typ 50 olika efterrätter och vi hade riktigt roligt :)
Min värdfamilj fick lite julklappar som mina föräldrar skickat från Sverige också, som dom såklart fick öppna på julafton för det är faktiskt då man får göra det hemma!

Juldagen
Juldagen var lite mer busy!
Jag hade stallt mitt alarm på typ 8 eftersom vi skulle upp och öppna julklappar, men Colin vaknade sent så han kom och knackade på min dörr och sa att nu är det faktiskt dags, haha.
Det var sinnessjukt mycket julklappar under granen och Colin var hur exalterad som helst - sötungen! Logan var mest intresserad av inslagspappret och rosetterna som satt på paketen ;)
Är nog fortfarande lite överväldigad av hur mycket julklappar jag fick av min värdfamilj, hade absolut inte förväntat mig det. Colin gav mig julklapp efter julklapp och det kändes som dom aldrig skulle ta slut, men det var så himla härligt och jag fick en massa riktigt fina grejer :)
Efter att alla julklappar under granen var öppnade gick vi till öppna spisen och kollade vad tomten hade fyllt våra stockings med, jag vill ha stockings varje år från och med nu! Det var verkligen en speciell känsla att se min alldeles egna hänga där i mitten av spiselkransen.
På kvällen kom Barbara och Robert (farmor och farfar), Randy (farbror), Lori, Mike, Keri och Nick (moster med familj) och Mimi och Dick såklart :)
Vi åt jättegod middag, Mike och Keri smakade sill för första gången, hahahahaha. Sen spelade vi spel och hade verkligen en jätterolig kväll!

Sammanfattningsvis kan jag inte säga annat än att min jul var helt underbar och inte alls så jobbig som jag hade räknat med. Många aupairer har det riktigt jobbigt under julen och saknar sin familj extra mycket, men min värdfamilj har gjort mig delaktig i allt som hör julen till och jag är tacksam över att få ha firat jul tillsammans med dom :)
Självklart saknade jag min familj, men det gör jag alltid! Vi pratar väldigt mycket på Skype och jag tycker det går bra att vara hemifrån, vilket beror på att jag trivs så himla bra här men också på att min familj hemma har alltid varit en så pass stor del av mitt liv att dom alltid finns i mina tankar och vi är lika starka nu när jag är borta som när jag är hemma i Sverige.



Colin leker med bilarna han fick av min familj därhemma, önskar att jag hade filmat för han var så jävla rolig!

Pyjamasen jag fick av Mimi och Dick, så underbar, skulle jag få välja ett plagg att ha på mig resten av livet skulle det vara den här - for sure!

Colin laddar upp inför julklappsöppning!

Öppna julklappar!

Öppna julklappar!

Våra julstrumpor(?), min är i mitten med snögubben på :)

Hahaha, älskar den här bilden! Mitt lilla hjärta

Tänkte lägga upp lite bilder på julgranen och sådär men det får bli imorrn för nu ska jag sova innan det vankas ny jobbvecka :)
Blir ett inlägg om nyår på Times Square också, har en massa bilder och videos för dom som är intresserade!

Let's make 2012 a good one

/ Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar