LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

söndag 15 januari 2012

THE WEEK OFF

Har haft en "datorfri vecka", eller snarare typ 5 datorfria dagar, haha. Men det har varit riktigt skönt faktiskt, slippa höra och läsa om allt som händer hemma hela tiden (var ju dock tvungen att göra ett inlägg om att jag nu varit här i ett halvår, men det räknas typ inte!) Tror det här får bli en vana, att pausa skiten ibland och bara inte bry sig!

Under veckan har det väl inte hänt speciellt mycket annorlunda mot alla andra veckor, förutom att jag tagit mig tid till att göra annat än att sitta vid datorn under min lediga tid.
Har fixat ihop mitt lilla fotoalbum om tiden här, så himla kul att pyssla lite ibland och det har blivit riktigt bra hittills! Jag är verkligen supernöjd :)
Påbörjade ena läxan som ska in efter nästa veckas helgkurs i Albany också, känns sjukt konstigt med "skolarbete" igen - såhär 7 månader efter studenten, haha! Men som tur är är det typ dom slappaste läxorna ever så det ska nog gå bra :)



Killarna har varit hur mysiga som helst i veckan, speciellt Colin! Kramats och busat hela dagarna, älskade lilla vännen som är världens mysigaste och underbaraste - en plats han delar med Logan, Albin, Lukas och Elis såklart! Men ändå, mitt underbara hjärta!



Min bästa Frida gav mig sitt användarnamn och lösenord till Spotify för ett tag sen, hon har Premium, och gud vad underbart det är! Har bara lyssnat och njutit av så sjukt mycket musik som jag typ glömt, det är så himla härligt :) Börjar hitta tillbaka till det jag älskar mest, bästa, bästa, bästa Queen - finns INGET bättre, ärligt talat! Varenda låt ger mig typ gåshud och jag får ont i hjärtat av att veta att jag kommer aldrig få se dom live, meeeeeen som tur är lever musiken kvar ändå - vad hade jag annars gjort liksom?



Är förövrigt också missbrukare av nässpray nuförtiden.. Har använt det varje dag sen jag blev sjuk efter jul och jag kan bara inte låta bli, även fast det står på flaskan att man bara får använda det under tre dagar i rad. FUCK. Det är liksom det första jag gör när jag vaknar och det sista jag gör innan jag går och lägger mig, snortar nässpray - men för att tänka positivt kunde det ju varit nåt helt annat också, så nässpray är väl inte så farligt ;)



Har också börjat kolla runt lite efter weekendresor till våren! Washington DC, Philadelphia och Boston lockar något enormt, vill ta varje chans jag kan för att hinna se så mycket som möjligt för nu är det ju bara ett halvår kvar (elleeeeeeeeeeer?) :)
Tänker så himla mycket på förlängning, hela tiden finns det där i bakhuvudet och som jag känner just nu vill jag verkligen stanna! Ett halvår har redan gått och om nästa halva går lika fort kommer jag få ångest, har ingenting att komma hem till bortsett från min familj och mina vänner.. Bara ett stort frågetecken om vad som komma ska liksom och det skrämmer mig nåt så fruktansvärt.
Trivs så himla bra här så kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att åka härifrån i juli, lämna mina barn, mina värdföräldrar, mina vänner, mitt rum, mitt hus till nån annan och åka tillbaka till allt jag ville bortifrån.
Åhhhhhhhhh, varför ska beslut vara så svåra att ta jämt? Eller egentligen är det inget svårt beslut alls och jag vet att allt kommer lösa sig, förr eller senare :)

Såg självklart premiären av nya säsongen av One Tree Hill i onsdags, guuuuuuuuuuuuud vad jag har saknat (skrev precis missat, hahahahahaha hej svengelska) den serien och nya avsnitten av Pretty Little Liars och The Lying Game hehe!


I Fredags var jag ledig under dagen så då passade jag på att åka till postkontoret för att skicka hem ett paket med lite försenade julklappar i, surpriiiiiiiiiiiiiiiiiiise :)
Sen hade jag Logan hemma hela kvällen när Rick och Nicole var på sjukhuset med Colin för hans sleepstudy, tyckte så himla synd om honom! Sladdar överallt på hela kroppen, en stor gasbinda lindad kring huvudet och så skulle han sova med det på sig... SJUKT


Igår åkte jag och Lisa hem till Sara, åt kinamat, såg på film och åt svensk julchoklad som Saras föräldrar tagit med sig, lite skillnad mot typ Hersheys som dom har här haha.
Det var i alla fall riktigt mysigt och skönt att bara chilla lite!

Idag ska jag jobba en stund, sen ska jag förhoppningsvis träffa Emmi som är den nya aupairen i Iidas värdfamilj om jag hinner :)


Förlåt för ett tråkigt och bildfattigt inlägg men nu är det Skype dags med min bästa, hörs då!

/ Evelina

1 kommentar:

  1. Trivs du så stanna - det här är ju en unik upplevelse :)

    SvaraRadera