LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

onsdag 16 november 2011

LAST NIGHT

Igår kväll när vi satt och åt mat såg vi plötsligt ett vitt sken runt hela huset och strömmen försvann i typ en sekund men kom tillbaka direkt, ingen av oss fattade nånting så vi fortsatte äta och funderade lite på vad det kunde varit.
Efter ett tag såg Nicole att det var nåt flimrande ljus som reflekterades i grannarnas fönster så då gick vi för att kolla var det var som hade hänt (ja, jag var livrädd såklart.. vad annars liksom?), från fönstret i kontoret ser vi att en elledning ramlat ner på marken och börjat brinna, man hörde typ att det buzzade(?) som fan utanför och det var verkligen skitobehagligt!
Men nu är det i alla fall bekräftat, det vilar en förbannelse över mig som jag tog med mig hit haha..
Jordbävning, orkan, snöstorm, alltid bilköer och olyckor dom dagarna jag kör Rick till tåget och nu det här, vart ska det sluta egentligen?


Utanför mitt sovrumsfönster igår kväll...
Förstår egentligen inte ens hur det här kan hända, det borde ju vara högsta prioritet på att få bort grenarna ( efter "snöstormen", hahaha) från elledningar och inte från folks trädgårdar, i trädgårdarna gör dom ju ingen direkt skada om man bara ser till att hålla ungarna borta, men det här är ju livsfarligt! Galna amerikanare helt enkelt, antar jag ;)

/ Evelina

2 kommentarer:

  1. saknar dig varje dag!

    SvaraRadera
  2. Saknar dig med Hannis!
    Tuggar kind ibland och tänker på dig ;)
    puss

    SvaraRadera