LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

tisdag 23 augusti 2011

FLYING BY

Tiden här borta på andra sidan pölen flyger verkligen förbi, man vaknar med måndagsångest men helt plötsligt har veckan gått och det är fredag eftermiddag. Jag antar att det verkligen stämmer det alla säger, att man måste ta vara på tiden - annars kommer jag missa mitt år här!


Har haft världens mysigaste dag med mina kids idag, Colin har satt sig brevid mig för att sen krypa upp i mitt knä och be mig krama om honom - även fast han inte direkt fått sin vilja igenom idag. En underbar känsla, att han redan känner sig så pass trygg med mig och jag känner mig så himla uppskattad, vilket var så himla viktigt för mig innan jag åkte.


Trots allt fint kan jag inte låta bli att tänka på allt som händer hemma, alla som är hemma, och det är sjukt egentligen. Jag har det så himla bra och det skulle aldrig falla mig in att vilja lämna det jag har här för att komma tillbaka till Motala, det är snarare den sista platsen jag skulle vilja vara på just nu.. Way to much drama!
Men jag önskar att jag hade alla mina fina här, någon att verkligen visa allt som finns att se och någon att dela allt det här med. Bara att ha någon där brevid, every step of the way.Dom flesta av mina vänner, dom närmaste som verkligen är mina vänner är dom som fortfarande hör av sig men det känns som att vissa av dom som betyder mycket egentligen inte förtjänade att ha den platsen i mitt hjärta och det är rätt tungt om man tänker efter..
Ett litet meddelande på Facebook eller ett "hej, hur är det" på chatten betyder så mycket, så mycket mer än vad jag någonsin trott och jag hoppas varje dag på ett livstecken, ett tecken på att jag fortfarande betyder något för alla dom som jag saknar så mycket.

 
"It's so hard, you're so far
I wish that you were here with me"


 Det här är mitt val, mitt liv och jag lever verkligen min dröm, jag kommer inte låta nånting förstöra det här.
/ Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar