LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

måndag 22 augusti 2011

UPDATE

Eftersom jag lovade att uppdatera bloggen idag känner jag att jag inte riktigt har något annat val, klockan är ju trots allt bara 10pm här i USA så no hard feelings! Har ju jobbat hela dagen och nu kom jag precis hem från aupairmötet, så jag hoppas jag blir förlåten ;)

Min helg såg i alla fall ut såhär:
fredagen var jag ensam i huset, skulle egentligen träffat Pernilla men hon hade inte bilen och jag ville inte köra i ovädret som var. Det var typ det värsta jag varit med om-konstant åska, blixtar och ösregn som aldrig verkade ta slut.. Vi skypade i alla fall typ hela kvällen, så det kändes ju ungefär som att ses, haha
Lördagen spenderades inne i New York City med Pernilla, åkte in runt 12 och kom tillbaka vid typ halv 9 på kvällen så det var en väldigt lyckad dag. Mötte upp Hanna och Josefine som var på besök i storstan, väldans trevligt! Sen åt vi middag på Cheesecake Factory (väääärldens godaste pasta, dog typ) vid Willowbrook och sov här hemma hos mig :)
Största delen av söndagen spenderades i sovkläder i soffan framför Charlie St.Cloud, men det är lite det söndagar är till för. På eftermiddagen åkte vi hem till Pernilla, hon bytte om, jag läste en svensk(!!) skvallertidning och sen åkte vi till Moa som bjöd oss på middag. Vi var 6 aupairer + Moas värdpappa och hans kompis, riktigt trevligt och maten var supergod!

Bilder från New York:
Var på Macy's en sväng, sinnessjukt stort!

Gick förbi Svenska Kyrkan, det var dock stängt lördagar såklart..

St. Patricks Cathedral

St. Patricks Cathedral

St. Patricks Cathedral


St. Patricks Cathedral

Smygfotade modellerna utanför Abercombie & Fitch, haha

Besökte Plaza Hotel

Hotellfoajen på Plaza

Paris Hiltons bröllopskortege, HAHAHA

Central Park

Central Park

Central Park

SOCKERBIT!! En svensk godisaffär i West Village, så jävla nice

Pernilla skickade precis en 224sidig driving manual, jag måste alltså lära mig 224 JÄVLA sidor för att kunna ta mitt New Jersey körkort, suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuug....
Meeeen ----> 68dagar kvar tills jag får spendera en vecka med min underbara familj som jag saknar så sjukt mycket, jag älskar er!!
/ Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar