LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

måndag 29 augusti 2011

I'M A SURVIVOR

Så jag överlevde bitchen Irene's framfart över USAs östkust!
Jag ber om ursäkt för dåligt bloggande i helgen, men har haft liiiiite annat i tankarna..
I lördagsmorse åkte vi till min värdmammas syster för att vänta ut orkanen där, hon bor i upstate New York och där hade dom "bara" tropisk storm varning så det var säkrare för oss att vara där.
Det låter kanske knäppt men jag har haft en riktigt rolig helg, det kändes bara som att vi åkte dit för att umgås och vi hade hurricane party för att glömma bort oron ;) haha
Lite nervöst var det att komma tillbaka till huset och se vilket skick det var i men det var absolut ingen fara, grenar och löv i hela trädgården och några pölar med vatten i källaren med värre än så var det inte - och det är jag så sjukt tacksam över!
På vägen tillbaka såg jag nån översvämning och fallna träd överallt, men mer synliga bevis än så finns det inte över att det faktiskt frog förbi en orkan i samma storlek som hela Europa..
Vi klarade oss väldigt bra, och det är vi superglada för, men mina tankar går självklart till dom som inte klarade sig lika bra!
/ Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar