LOOK THIS WORLD IN THE EYE, LIVE THIS LIFE UNTIL YOU DIE

söndag 3 juli 2011

THE LAST WEEK

Idagär det exakt en vecka kvar tills jag åker, sju fjuttiga dagar med så mycket inplanerat att jag inte vet hur allt ska hinnas med.. Ska dessutom packa, städa och hinns göra klart allt i lägenheten-GALEEEEET
Men gud vad jag ser fram emot att äntligen få påbörja mitt äventyr, att få träffa min fina värdfamilj och prova livet som aupair!
Hela tiden får jag frågan "Är du inte nervös?" eller "Börjar du få resfeber nu då?" men nej, jag är ärligt talat inte ett dugg nervös och resfebern har inte hunnit komma än,det enda är väl att jag har ångest för att säga hejdå till mina fina vänner som betyder grymt mycket för mig. Att veta att jag inte kommer få träffa majoriteten av dom på ett helt år känns sjukt jobbigt, men det är min tur nu att göra något som jag vill, för min egen skull-vilket inte händer allt för ofta annars.. Dessutom vet jag att dom som är mina riktiga vänner kommer fortsätta hålla kontakten och finns fortfarande kvar när jag kommer hem igen, vi säger inte hejdå för alltid!

På fredag ska jag i alla fall ha avskedsfest för mina fina, en fest där det antagligen kommer fällas ett antal tårar men det har väl ingen dött av? Jag hoppas trots allt att det blir en rolig kväll, en kväll som alla andra jag spenderat med mina underbara vänner, som blir hur bra som helst även om allt inte sker enligt planerna. En sån kväll vill jag ha som avslut och jag haren känsla att jag kommer få min vilja igenom :)
Nu ska jag förbereda lite inför kvällens middag och hälsa på min kära lillasyster som precis kom hem från Peace & Love,

Ha en toppenvecka, för det ska jag ha!
/Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar